Locations
Harju
Keskkonnaamet Pärnumaa
Keskkonnaameti Pärnu kontor (Roheline 64, Pärnu)
Õuesõppenädal 2020 Valgeranna
4.7
Autor: Kalle Kõllamaa
Lisatud: 07.04.2020
Viimati muudetud: 13.04.2020
Target group: Muu
 
Tere tulemast Valgeranna Avastusrajale, kus on kokku 14 punkti! 
Rajal ootavad Sind ees küsimused looduskaitse ja ohutuse valdkonnast. 
Siinne rada on valminud Keskkonnaameti ja Päästeameti koostöös, raja loomisesse on panustanud Tallinna ülikooli uurimisgrupi SEEMIK liikmed (seemik.tlu.ee) ning Eesti Geograafia Selts. 
Kutsume teid õue liikuma, märkama, uusi teadmisi saama ja nuputama ning tähistama Õuesõppe nädalat (13.-19 aprill 2020) ja rahvusvahelist algatust GeoNight, mille eesmärk on tutvustada geograafia võimalusi.
Rada saab alguse Valgeranna parklast ja lõpeb terviseradade lõpp-punktis. Raja pikkus on umbes 3 km ja selle läbid rahulikus tempos 1-1.5 tunniga. Järgi liikumisel 3 km märgistatud terviserada.
Rajal liikumiseks peab Sul olema nutiseade. Sisse peab olema lülitatud mobiilne andmeside ja GPS. Veendu, et seadme aku on laetud! Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesega ja rajapunktid punaste täppidena. Selleks, et näha, mis sind igas järgnevas punktis ootab, pead sinna liikuma ning alles siis saad tutvuda seal antava infoga ja vastata küsimustele. Küsimused avanevad, kui oled punktile piisavalt lähedal ning vajutad punasele täpile. Kui ülesanne täidetud ja oled oma vastuses kindel, siis vajuta nuppu „Vasta” ja seejärel „Edasi”. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ja klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub pooleli jäänud kohast. Mängu lõppedes vajuta kindlasti "Lõpeta mäng".
Tuletame meelde, et riigis valitseb eriolukord. Looduses liikudes pea silmas, et radadel liikudes hoia distantsi teiste Sulle võõraste looduses liikujatega. Vastutulijaid kohates möödu neist turvalises kauguses. Ka looduses kehtib koroonaviiruse vastu võitlemise valem 2+2. Seega tule rajale perega või kahekesi kaaslasega.
Arvesta  sellega, et Eestis valitseb tuleohtlik periood, vaata www.ilmateenistus...
Küsimuste korral saad abi tel 5047219, kalle.kollamaa@keskkonnaamet.ee
Head mängimist! :)
 
kaart
 
Liigu ja avasta 2019! Igaühe loodushoid
5
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 08.04.2019
Target group: Muu
 
Avastusrada „Liigu ja avasta 2019! Igaühe loodushoid" algab Pärnu kesklinna silla lähedal jõe ääres oleval puhkealal. Selle  rajaga kutsub Keskkonnaamet Sind tähistama südamekuud ja õuesõppepäeva.
 REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-20. 
VAJALIKUD VAHENDID: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(2-5 osalejat) kohta. 
•mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) 
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) 
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress 
Mängimiseks on soovitav kasutada Mozilla Firefoxi veebilehitsejat. Veendu, et seadme aku on laetud! Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid läbinud ja küsimustele vastanud. Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Punktini jõudes klõpsake sellel ja vastake küsimus. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi.  Mängu lõppedes vajutage „Lõpeta mäng“. Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast. Raja läbimise kiirus ei ole oluline. Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.
NB! Ületa sõidutee selleks ettenähtud kohas, kõrvaltänavatel liigu teeservas.

Contact
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

 
kaart
 
Liigu ja avasta 2018! Pärnu Rannapark.
4
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 06.04.2018
Target group: Muu
Average time: 1 tund 38 minutit
 
Avastusrada „Liigu ja avasta 2018! Pärnu Rannapark“

REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu.
Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-14. 

VAJALIKUD VAHENDID: 
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
•mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1)
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress 
Mängimiseks on soovitav kasutada Mozilla Firefoxi veebilehitsejat.
Veendu, et seadme aku on laetud! 

Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud.
Raja läbimise kiirus ei ole oluline. 
Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.  

Contact
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

 
kaart
 
Liigu ja avasta Pärnu kesklinna parkides 2017
4
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 02.04.2016
Target group: III kooliaste
Average time: 1 tund 4 minutit
 
Avastusrada viib teid läbi Pärnu kesklinna looduskaitse aluste parkide. Pärnu avastusrada saab alguse kesklinna silla juurest (vasakul kaldal).

REGISTREERUMINE:
Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-15. 

VAJALIKUD VAHENDID:
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! 
•mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1)
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul
•e-posti aadress

MÄNGU ALUSTAMINE Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu". Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas. Head avastamist! 

 PANGE TÄHELE!
* Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. 
* Raja läbimise kiirus ei ole oluline.
* Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju. 

* ETTEVAATUST! Rada asub linnas ja ristub sõiduteedega, ületage teid jalakäijate ülekäigurajal veendudes eelnevalt selle ohutuses.

Contact
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

 
kaart
 
Liigu ja avasta 2017! Tiik
4.8
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 01.05.2017
Target group: III kooliaste
Average time: 15 minutit
 
Avastusrada „Tiik“ asub Pärnu Mai Kooli juures Mai tn 3. 

REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu.
Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-14. 

VAJALIKUD VAHENDID: 
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
•mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1)
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress 
Mängimiseks on soovitav kasutada Mozilla Firefoxi veebilehitsejat.
Veendu, et seadme aku on laetud! 

Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud.
Raja läbimise kiirus ei ole oluline. 
Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.

Contact
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee keskkonnahariduse spetsialist, Keskkonnaamet

 
kaart
 
Liigu ja avasta Pärnu Ühisgümnaasiumi avastusrajal 2017
3.1
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 26.04.2017
Target group: Gümnaasium
Average time: 37 minutit
 
PÄRNU ÜHISGÜMNAASIUMI AVASTUSRADA viib teid kooli lähiümbrusesse. Rada algab kooli juurest Kooli tn 13.

VAJALIKUD VAHENDID: 
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
•mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1)
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress 
Veendu, et seadme aku on laetud!

REGISTREERUMINE JA MÄNGU ALUSTAMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. 
Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu". Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-16. Raja läbimise kiirus ei ole oluline.
Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. 
Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas. 
Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.  

Head avastamist! 

Contact
Eve Popp evep@yhis.parnu.ee õpetaja, Pärnu Ühisgümnaasium. Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee keskkonnahariduse spetsialist, Keskkonnaamet

 
kaart
 
Liigu ja avasta Pärnu rannaniidu looduskaitsealal 2017
4.4
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 24.10.2016
Target group: III kooliaste
Average time: 33 minutit
 
Selle rajaga kutsub Keskkonnaamet tähistama südamekuud ja rahvusvahelist õuesõppe päeva. 
Avastusrada „Liigu ja avasta Pärnu rannaniidu looduskaitseala 2017“ algab Tervise Paradiisi taga oleva õpperaja vahetus läheduses.
Rajal on 16 kontrollpunkti. Läbige punktid 1- 16 ja vastake küsimustele. 
Liikuge rahuliku tempoga, siis jõuab GPS kaarti uuendada ja mäng õnnestub.

VAJALIKUD VAHENDID
Kaasas peab olema vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta(mobiiltelefon või tahvelarvuti, mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS (versioon 8), Android 4.4 või Windows Phone 8.1.) Lisaks on vajalik mobiilse interneti ühendus vähemalt 3G kiirusel ning telefonis sisse lülitatud GPS-moodul. Veenduge, et seadme aku on laetud! 

MÄNGU REGISTREERIMINE 
Mängu registreerimiseks vali rada ja klõpsa nupul "Mängima".  
Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse link mängu alustamiseks.

MÄNGU ALUSTAMINE
Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu".  
Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. 
Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. 
Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas.

Head avastamist!

  

Contact
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

 
kaart
 
Liigu ja avasta: Are Kooli lühike matkarada 2017
4
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 09.03.2017
Target group: I kooliaste
 
Avastusrada algab ja lõpeb Are Kooli ees olevas parklas ning kulgeb  kooli vahetus läheduses. Küsimused koostasid õpilased M. Kuusik ja E. Lillemägi. Õpilasi juhendas õpetaja L. Lusik.

REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-7. 

VAJALIKUD VAHENDID:
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
Veendu, et seadme aku on laetud!
 •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) 
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) 
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress.

PANGE TÄHELE! 
* Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. 
* Raja läbimise kiirus ei ole oluline. 
* Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.  

Contact
Leelo Lusik, leelo.lusik@gmail.com Merike Palginõmm, merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

 
kaart
 
Liigu ja avasta: Are Kooli pikem matkarada 2017
4.5
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 09.03.2017
Target group: III kooliaste
Average time: 1 tund 39 minutit
 
Avastusrada algab ja lõpeb Are Kooli ees olevas parklas ning kulgeb  kooli vahetus läheduses. Küsimused koostasid õpilased M. Kuusik ja E. Lillemägi. Õpilasi juhendas õpetaja L. Lusik.

REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 8. Vastake kõigile küsimustele, läbides punktid järjekorras 8-17. 

VAJALIKUD VAHENDID: 
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
Veendu, et seadme aku on laetud!
 •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) 
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress

PANGE TÄHELE! 
*Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. 
*Raja läbimise kiirus ei ole oluline. 
*Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.  

Contact
Leelo Lusik, leelo.lusik@gmail.com Merike Palginõmm, merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

 
kaart
 

In this page are Discovery Trail for environmental education. Click on the markers on the map to choose the trail or select suitable region and school from the menu.

front_info_text