Keskkonnaamet Põlvamaa keskkonnamaja
Õppeklassis saab tervikliku ülevaate jäätmete tekkimisest ja sortimisest, kogumisest ja vedamisest, taaskasutamisest, biokäitlusest, põletamisest ja prügilasse ladestamisest.
Liigu ja õpi Avastusrajal 2017! Räpina
4.1
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 41 minutit
 
Selle rajaga kutsub Keskkonnaamet tähistama südamekuud ja rahvusvahelist õuesõppepäeva. Räpina linna avastusrada saab alguse keskväljakult purskkaevu juurest. Rajal on 17 kontrollpunkti ning rada on läbitav umbes tunniga. Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikult ja naudi! 
Kaasas peab olema vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! 
Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".  Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.  Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängu".  
Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi Mängu lõppedes vajutage „Lõpeta mäng“. Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast.

Kontakt
mari.kala@keskkonnaamet.ee

kaart
 
Mängima
 
Liigu ja õpi Avastusrajal 2017! Põlva
4.2
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 54 minutit
 
Selle rajaga kutsub Keskkonnaamet tähistama südamekuud ja rahvusvahelist õuesõppepäeva. Põlva linna avastusrada saab alguse muusikakooli juures olevast pargist, tänavakella juurest. Rajal on 16 kontrollpunkti ning rada on läbitav umbes tunniga. Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikult ja naudi! 
Kaasas peab olema vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! 
Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".  Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.  Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängu".  
Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi Mängu lõppedes vajutage „Lõpeta mäng“. Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast.

Kontakt
mari.kala@keskkonnaamet.ee

kaart
 
Mängima
 
Räpina jäätmerada
4
Sihtgrupp: Gümnaasium
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 5 minutit
 
* Kuna rada asub linnas ja ristub sõiduteedega, siis peab olema väga tähelepanelik ning teid ületama ainult selleks ettenähtud kohtades, veendudes eelnevalt selle ohutuses.
* Raja läbimine ei ole võistlus omavahel vaid võitlus jäätmete liigse tekkega. Selle edukuseks tuleb üksteist aidata. 
* Oluline ei ole mitte kiirus, vaid tegevuste läbimõeldus ning vaatlemisoskus rajal.
* Raja küsimused on omavahel seotud ning tähelepanlik peab olema igal hetkel. 

Vaja läheb:
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! 
"Prügikott" - virtuaalne või füüsiline kott erinevat liiki prügiga, millele raja läbijad peavad Räpina linnas liikudes õigetesse kohtadesse "tühjendama".
kaart
 
Mängima
 
Avasturada.ee pakutavate radade läbimiseks on vajalik mobiiltelefon või tahvelarvuti, mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS (versioon 8), Android 4.4 või Windows Phone 8.1. Lisaks on vajalik mobiilse interneti ühendus vähemalt 3G kiirusel ning telefonis sisselülitatud GPS-moodul.