Locations
Keskkonnaamet Pärnumaa
Keskkonnaameti Pärnu kontor (Roheline 64, Pärnu)
Liigu ja avasta 2019! Igaühe loodushoid
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 08.04.2019
Sihtgrupp: Muu
Avastusrada „Liigu ja avasta 2019! Igaühe loodushoid" algab Pärnu kesklinna silla lähedal jõe ääres oleval puhkealal. Selle rajaga kutsub Keskkonnaamet Sind tähistama südamekuud ja õuesõppepäeva. REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-20. VAJALIKUD VAHENDID: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(2-5 osalejat) kohta. •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) •mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) •telefonis sisselülitatud GPS-moodul •e-posti aadress Mängimiseks on soovitav kasutada Mozilla Firefoxi veebilehitsejat. Veendu, et seadme aku on laetud! Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid läbinud ja küsimustele vastanud. Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Punktini jõudes klõpsake sellel ja vastake küsimus. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. Mängu lõppedes vajutage „Lõpeta mäng“. Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast. Raja läbimise kiirus ei ole oluline. Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju. NB! Ületa sõidutee selleks ettenähtud kohas, kõrvaltänavatel liigu teeservas.
Kontakt
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee
Liigu ja avasta 2018! Pärnu Rannapark.
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 06.04.2018
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 38 minutit
Avastusrada „Liigu ja avasta 2018! Pärnu Rannapark“ REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-14. VAJALIKUD VAHENDID: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) •mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) •telefonis sisselülitatud GPS-moodul •e-posti aadress Mängimiseks on soovitav kasutada Mozilla Firefoxi veebilehitsejat. Veendu, et seadme aku on laetud! Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. Raja läbimise kiirus ei ole oluline. Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.
Kontakt
Merike Palginõmm
merike.palginomm@keskkonnaamet.ee
Liigu ja avasta Pärnu kesklinna parkides 2017
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 02.04.2016
Sihtgrupp: III kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 4 minutit
Avastusrada viib teid läbi Pärnu kesklinna looduskaitse aluste parkide. Pärnu avastusrada saab alguse kesklinna silla juurest (vasakul kaldal). REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-15. VAJALIKUD VAHENDID: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) •mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) •telefonis sisselülitatud GPS-moodul •e-posti aadress MÄNGU ALUSTAMINE Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu". Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas. Head avastamist! PANGE TÄHELE! * Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. * Raja läbimise kiirus ei ole oluline. * Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju. * ETTEVAATUST! Rada asub linnas ja ristub sõiduteedega, ületage teid jalakäijate ülekäigurajal veendudes eelnevalt selle ohutuses.
Kontakt
Merike Palginõmm
merike.palginomm@keskkonnaamet.ee
Liigu ja avasta 2017! Tiik
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 01.05.2017
Sihtgrupp: III kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 15 minutit
Avastusrada „Tiik“ asub Pärnu Mai Kooli juures Mai tn 3. REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-14. VAJALIKUD VAHENDID: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) •mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) •telefonis sisselülitatud GPS-moodul •e-posti aadress Mängimiseks on soovitav kasutada Mozilla Firefoxi veebilehitsejat. Veendu, et seadme aku on laetud! Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. Raja läbimise kiirus ei ole oluline. Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.
Kontakt
Merike Palginõmm
merike.palginomm@keskkonnaamet.ee
keskkonnahariduse spetsialist, Keskkonnaamet
Liigu ja avasta Pärnu Ühisgümnaasiumi avastusrajal 2017
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 26.04.2017
Sihtgrupp: Gümnaasium
Keskmine läbimise aeg: 38 minutit
PÄRNU ÜHISGÜMNAASIUMI AVASTUSRADA viib teid kooli lähiümbrusesse. Rada algab kooli juurest Kooli tn 13. VAJALIKUD VAHENDID: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) •mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) •telefonis sisselülitatud GPS-moodul •e-posti aadress Veendu, et seadme aku on laetud! REGISTREERUMINE JA MÄNGU ALUSTAMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu". Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-16. Raja läbimise kiirus ei ole oluline. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas. Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju. Head avastamist!
Kontakt
Eve Popp
evep@yhis.parnu.ee
õpetaja, Pärnu Ühisgümnaasium.
Merike Palginõmm
merike.palginomm@keskkonnaamet.ee
keskkonnahariduse spetsialist, Keskkonnaamet
Liigu ja avasta Pärnu rannaniidu looduskaitsealal 2017
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 24.10.2016
Sihtgrupp: III kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 29 minutit
Selle rajaga kutsub Keskkonnaamet tähistama südamekuud ja rahvusvahelist õuesõppe päeva. Avastusrada „Liigu ja avasta Pärnu rannaniidu looduskaitseala 2017“ algab Tervise Paradiisi taga oleva õpperaja vahetus läheduses. Rajal on 16 kontrollpunkti. Läbige punktid 1- 16 ja vastake küsimustele. Liikuge rahuliku tempoga, siis jõuab GPS kaarti uuendada ja mäng õnnestub. VAJALIKUD VAHENDID Kaasas peab olema vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta(mobiiltelefon või tahvelarvuti, mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS (versioon 8), Android 4.4 või Windows Phone 8.1.) Lisaks on vajalik mobiilse interneti ühendus vähemalt 3G kiirusel ning telefonis sisse lülitatud GPS-moodul. Veenduge, et seadme aku on laetud! MÄNGU REGISTREERIMINE Mängu registreerimiseks vali rada ja klõpsa nupul "Mängima". Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse link mängu alustamiseks. MÄNGU ALUSTAMINE Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu". Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas. Head avastamist!
Kontakt
Merike Palginõmm
merike.palginomm@keskkonnaamet.ee
Liigu ja avasta: Are Kooli lühike matkarada 2017
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 09.03.2017
Sihtgrupp: I kooliaste
Avastusrada algab ja lõpeb Are Kooli ees olevas parklas ning kulgeb kooli vahetus läheduses. Küsimused koostasid õpilased M. Kuusik ja E. Lillemägi. Õpilasi juhendas õpetaja L. Lusik. REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-7. VAJALIKUD VAHENDID: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) •mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) •telefonis sisselülitatud GPS-moodul •e-posti aadress. PANGE TÄHELE! * Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. * Raja läbimise kiirus ei ole oluline. * Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.
Kontakt
Leelo Lusik, leelo.lusik@gmail.com
Merike Palginõmm, merike.palginomm@keskkonnaamet.ee
Liigu ja avasta: Are Kooli pikem matkarada 2017
Autor: Merike Palginõmm
Lisatud: 09.03.2017
Sihtgrupp: III kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 39 minutit
Avastusrada algab ja lõpeb Are Kooli ees olevas parklas ning kulgeb kooli vahetus läheduses. Küsimused koostasid õpilased M. Kuusik ja E. Lillemägi. Õpilasi juhendas õpetaja L. Lusik. REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 8. Vastake kõigile küsimustele, läbides punktid järjekorras 8-17. VAJALIKUD VAHENDID: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) •mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) •telefonis sisselülitatud GPS-moodul •e-posti aadress PANGE TÄHELE! *Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. *Raja läbimise kiirus ei ole oluline. *Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.
Kontakt
Leelo Lusik, leelo.lusik@gmail.com
Merike Palginõmm, merike.palginomm@keskkonnaamet.ee
Siin lehel on keskkonnahariduskeskuste Avastusrajad. Raja valimiseks vajuta kaardil olevatel markeritel või vali menüüs sobiv piirkond ja kool.
Miinimum nõuded: operatsiooni süsteem iOS (versioon 8), Android 4.4 või Windows Phone 8.1. Vajalik on vähemalt 3G interneti ühendus ja töötav GPS moodul.