Keskkonnaamet Pärnumaa
Keskkonnaameti Pärnu kontor (Roheline 64, Pärnu)
Liigu ja avasta 2017! Tiik
4.6
Sihtgrupp: III kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 14 minutit
 
Avastusrada „Tiik“ asub Pärnu Mai Kooli juures Mai tn 3. 

REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu.
Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-14. 

VAJALIKUD VAHENDID: 
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
•mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1)
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress 
Mängimiseks on soovitav kasutada Mozilla Firefoxi veebilehitsejat.
Veendu, et seadme aku on laetud! 

Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud.
Raja läbimise kiirus ei ole oluline. 
Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.

Kontakt
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee keskkonnahariduse spetsialist, Keskkonnaamet

kaart
 
Mängima
 
Liigu ja avasta Pärnu Ühisgümnaasiumi avastusrajal 2017
3
Sihtgrupp: Gümnaasium
Keskmine läbimise aeg: 42 minutit
 
PÄRNU ÜHISGÜMNAASIUMI AVASTUSRADA viib teid kooli lähiümbrusesse. Rada algab kooli juurest Kooli tn 13.

VAJALIKUD VAHENDID: 
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
•mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1)
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress 
Veendu, et seadme aku on laetud!

REGISTREERUMINE JA MÄNGU ALUSTAMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. 
Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu". Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-16. Raja läbimise kiirus ei ole oluline.
Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. 
Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas. 
Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.  

Head avastamist! 

Kontakt
Eve Popp evep@yhis.parnu.ee õpetaja, Pärnu Ühisgümnaasium. Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee keskkonnahariduse spetsialist, Keskkonnaamet

kaart
 
Mängima
 
Liigu ja avasta: Are Kooli pikem matkarada 2017
4.5
Sihtgrupp: III kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 39 minutit
 
Avastusrada algab ja lõpeb Are Kooli ees olevas parklas ning kulgeb  kooli vahetus läheduses. Küsimused koostasid õpilased M. Kuusik ja E. Lillemägi. Õpilasi juhendas õpetaja L. Lusik.

REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 8. Vastake kõigile küsimustele, läbides punktid järjekorras 8-17. 

VAJALIKUD VAHENDID: 
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
Veendu, et seadme aku on laetud!
 •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) 
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress

PANGE TÄHELE! 
*Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. 
*Raja läbimise kiirus ei ole oluline. 
*Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.  

Kontakt
Leelo Lusik, leelo.lusik@gmail.com Merike Palginõmm, merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

kaart
 
Mängima
 
Liigu ja avasta: Are Kooli lühike matkarada 2017
4
Sihtgrupp: I kooliaste
 
Avastusrada algab ja lõpeb Are Kooli ees olevas parklas ning kulgeb  kooli vahetus läheduses. Küsimused koostasid õpilased M. Kuusik ja E. Lillemägi. Õpilasi juhendas õpetaja L. Lusik.

REGISTREERUMINE: Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-7. 

VAJALIKUD VAHENDID:
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. 
Veendu, et seadme aku on laetud!
 •mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1) 
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel) 
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul 
•e-posti aadress.

PANGE TÄHELE! 
* Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. 
* Raja läbimise kiirus ei ole oluline. 
* Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju.  

Kontakt
Leelo Lusik, leelo.lusik@gmail.com Merike Palginõmm, merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

kaart
 
Mängima
 
Liigu ja avasta Pärnu rannaniidu looduskaitsealal 2017
5
Sihtgrupp: III kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 29 minutit
 
Selle rajaga kutsub Keskkonnaamet tähistama südamekuud ja rahvusvahelist õuesõppe päeva. 
Avastusrada „Liigu ja avasta Pärnu rannaniidu looduskaitseala 2017“ algab Tervise Paradiisi taga oleva õpperaja vahetus läheduses.
Rajal on 16 kontrollpunkti. Läbige punktid 1- 16 ja vastake küsimustele. 
Liikuge rahuliku tempoga, siis jõuab GPS kaarti uuendada ja mäng õnnestub.

VAJALIKUD VAHENDID
Kaasas peab olema vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta(mobiiltelefon või tahvelarvuti, mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS (versioon 8), Android 4.4 või Windows Phone 8.1.) Lisaks on vajalik mobiilse interneti ühendus vähemalt 3G kiirusel ning telefonis sisse lülitatud GPS-moodul. Veenduge, et seadme aku on laetud! 

MÄNGU REGISTREERIMINE 
Mängu registreerimiseks vali rada ja klõpsa nupul "Mängima".  
Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse link mängu alustamiseks.

MÄNGU ALUSTAMINE
Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu".  
Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. 
Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. 
Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas.

Head avastamist!

  

Kontakt
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

kaart
 
Mängima
 
Liigu ja avasta Pärnu kesklinna parkides 2017
3.8
Sihtgrupp: III kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 7 minutit
 
Avastusrada viib teid läbi Pärnu kesklinna looduskaitse aluste parkide. Pärnu avastusrada saab alguse kesklinna silla juurest (vasakul kaldal).

REGISTREERUMINE:
Registreerudes mängu saate oma e-posti aadressile kirja, milles on link. Klõpsates lingil, saab alustada mängu. Leidke kaardil punkt nr 1. Vastake kõigile küsimustele läbides punktid järjekorras 1-15. 

VAJALIKUD VAHENDID:
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma(3-5 osalejat) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! 
•mobiiltelefon või tahvelarvuti (mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS-versioon 8, Android 4.4 või Windows Phone 8.1)
•mobiilne interneti ühendus (vähemalt 3 G kiirusel)
•telefonis sisselülitatud GPS-moodul
•e-posti aadress

MÄNGU ALUSTAMINE Registreerimisel saadud link on mõistlik avada alles raja alguspunkti lähedal. Mängu alustamiseks klikka nupul "Registreeru mängu". Kaardil on mängija tähistatud liikuva rohelise täpikesena ja punktid punaste täppidena. Kui mäng mingil põhjusel katkeb, siis tuleb avada uuesti Avastusraja poolt saadetud e-kiri ning klõpsata lingil. Tulemused kaotsi ei lähe ja mäng jätkub seal, kus ta pooleli jäi. Põhjalik kasutusjuhend asub Avastusraja avalahe alumises servas. Head avastamist! 

 PANGE TÄHELE!
* Raja läbimisel arvestatakse, et olete kõik punktid järjekorras läbinud ja küsimustele vastanud. 
* Raja läbimise kiirus ei ole oluline.
* Selga ilmastikule vastav riietus ja kaasa hea tuju. 

* ETTEVAATUST! Rada asub linnas ja ristub sõiduteedega, ületage teid jalakäijate ülekäigurajal veendudes eelnevalt selle ohutuses.

Kontakt
Merike Palginõmm merike.palginomm@keskkonnaamet.ee

kaart
 
Mängima
 
Avasturada.ee pakutavate radade läbimiseks on vajalik mobiiltelefon või tahvelarvuti, mis kasutab minimaalselt operatsioonisüsteemi iOS (versioon 8), Android 4.4 või Windows Phone 8.1. Lisaks on vajalik mobiilse interneti ühendus vähemalt 3G kiirusel ning telefonis sisselülitatud GPS-moodul.